2008-12-19

Coca-Cola, palik Julmust'ą ramybėje!

Leidžiu sau trumpam iššokti iš formato ir pakalbėti ne apie reklamos kūrimo virtuvę, o apie jos prasmę. Tuo pačiu pristatau sezoninę įrašų žymę: Adventaizingas - kalėdinės reklamos kampanijos.

Vėl keliamės į Švediją.
Čia, kaip ir kasmet, prieš Kalėdas vyksta rinkodaros karas tarp tradicinio gėrimo Julmust (Kalėdinis švedų gėrimas nuo 1900) ir Coca-Colos.

Why Coca-cola is never Always

Amerikiečiai iki šiol negali susitaikyti su tuo, kad kokakolos pardavimai Švedijoje prieš Kalėdas krenta 50%. Jie nesupranta, kodėl tauta, iš kurios kilęs artas nupiešė Santa Klausą, visiškai ignoruoja "patį kalėdiškiausią" produktą. Abu gėrimai juodi, abu gazuoti, abu atsirado panašiu metu (apie 1900). Skirtumas vienintelis - ant 97 proc. švedų stalų per kalėdas stovi Julmust, kai Coca-Cola pardavimai bando pramušti dugną. Švedų kilmės art direktorė dabitch iš AdLand, kraustosi iš proto: "Kaip galima norėti, kad gėrimas, kuris geriamas 365 dienas į metus, tapatinamas su linksmybėmis, kinu, maistu, taptų ir Kalėdų sinonimu?"

Ar ne laikas pasiduoti?!
Visos Coca-colos pastangos įsitvirtinti Švedijos rinkoje kasmet nueina šuniui ant uodegos. Nesugebėjusi įveikti tradicinio gėrimo savo kalėdinėm fūrom, 2004 Cola net bandė apsimesti Julmustu. Porą metu iš eilės, jų butelius puošusi etiketė "Bjäre Julmust" nieko nepasiekė.
How lame! Dar labiau "lame" yra kišti savo rinkodaros pinigus į kiaurą kalėdinę kojinę.

Kuo didesnė kolos "adventazingo" (kalėdinės reklamos) kampanija, tuo didesnis protestas socialinės medijos kanaluose:
Twitter: #coke leave Julmust alone!
Facebook: Julmust'o fanai boikotuoja Coca-colą.
Švedų blogeriai jau nuo 2003 metų garsiai sako: "Coca-Cola, pasiduok - Kalėdos ateis ir be tavo pagalbos."

Šios istorijos moralas yra toks: Jokia reklama nepadarys taip, kad ištisus metus populiariausias gėrimas nugalėtų tikrąsias Kalėdų tradicijas.

Komentarų nėra: